Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak üs kontralığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çkızılışmasını yapacak isim veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde etkinlik gösteren konuletmelerin ekseriya logoları bölümü simgeleme değer. Fakat ansızın okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkızılışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolay anlaşılır, sınırırlanması kolay, kabil evetğunca az adetda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce zarar verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir bile rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu veri çok önemlidir.